Мережа Ресурсних Центрів з розвитку місцевої демократії продуктивно використовує свій час у карантинний період і продовжує створювати сприятливе антикорупційне середовище у пілотних об’єднаних громадах Волинської, Львівської, Одеської, Херсонської, Миколаївської, Луганської, Дніпропетровської та Чернігівської областей.
- Менська ОТГ, Чернігівська область
- Деснянська ОТГ, Чернігівська область
- Кіптівська ОТГ, Чернігівська область
- Смідинська ОТГ, Волинська область
- Тростянецька ОТГ, Львівська область
- Шабівська ОТГ, Одеська область
- Воскресенська ОТГ, Миколаївська область
- Кочубеївська ОТГ, Херсонська область
- Вербівська ОТГ, Херсонська область
- Нижньодуванська ОТГ, Луганська область
- Могилівська ОТГ, Дніпропетровська область
Це передбачає запровадження та застосування антикорупційних політик на місцевому рівні, роз’яснення діючого антикорупційного законодавства, надання ефективних публічних інструментів нагляду та підвищення рівня обізнаності громадян і формування антикорупційної свідомості.
Так для чого ж потрібно місцевій владі приймати документи щодо антикорупційної політики, а активним мешканцям адвокатувати прийняття?
- Допомагають попередити порушення законодавства у сфері запобігання корупції
- Систематизують вимоги законодавства для місцевої влади
- Робота місцевої влади стає прозорішою
- Громада впроваджує хороші практики врядування та є привабливою для інвесторів
- Грантодавці підтримують проекти громади, адже вони впевнені, що інвестовані кошти не «осядуть» в кишенях чиновників
- Мінімізують ризики притягнення до відповідальності уповноважених осіб у сфері місцевого самоврядування
- Допомагають працівникам, депутатам місцевої ради розуміти вимоги законодавства у сфері запобігання корупції та не вчиняти порушення
Які документи прийняти?
- Антикорупційна програма (програма заходів із запобігання корупції/програма запобігання корупційним правопорушенням)
- Положення (порядок) про запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
Антикорупційні програми – перелік заходів і діяльності, яка передбачена в законодавчих актах для органів публічної влади (ЗУ «Про доступ до публічної інформації», «Про запобігання корупції», «Про публічні закупівлі», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та інших), а також додатково визначені місцевою радою заходи.
Конфлікт інтересів – приватний інтерес особи, що виконує службові чи представницькі повноваження, впливає/може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. У положенні здійснюється деталізація розділу V закону для роботи на рівні громади.
Протягом травня – червня, після послаблення карантинного режиму, пілотні громади готові офіційно прийняти на сесіях розроблені антикорупційні політики.
Наразі перший цикл антикорупційної діяльності завершується, на черзі – просвітництво та допомога громадам. Влітку «антикорупційні десанти» проведуть навчальні та просвітницькі заходи – інтерактивні тренінги-майстерні з унікально-підібраним контентом для кожної громади учасника, Антикорупційні кава зустрічі та Антикорупційний ЛікБез #ЛікБезКор!
Діяльність проходить в рамках проекту Центру Доброчин «Сприяння антикорупційній реформі на місцевому рівні в Україні», що виконується за фінансової підтримки Програми МАТРА Посольства Королівства Нідерланди та у партнерстві з Мережею* Ресурсних центрів з розвитку місцевої демократії.
*Волинський Інститут Права (Волинська область), Центр Громадської Адвокатури (Львівська область), Асоціація сприяння самоорганізації населення (Одеська область), Фонд Розвитку міста Миколаєва (Миколаївська область), Причорноморський Центр Політичних і Соціальних досліджень (Херсонська область), Громадська Ініціатива Луганщини (Луганська область), Центр «Доброчин» (Чернігівська область), Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики (Дніпропетровська область).