Упродовж березня “Слуга народу” лише сім разів змогла зібрати необхідні 226 голосів “за”.
Усього в березні було прийнято 25 законодавчих актів. Тільки за сім з них проголосували 226 і більше “слуг народу”. Таким чином депутати монобільшості фактично провалили голосування 70% останніх рішень парламенту.
Наприклад, за Постанову про висловлення недовіри генеральному прокурору Руслану Рябошапці проголосували лише 179 “слуг”, за звільнення Ігоря Уманського з посади міністра фінансів – 187, за призначення Максима Степанова міністром охорони здоров’я – 195, за так званий “антиколомойський” закон – 198, за звільнення Іллі Ємця з посади міністра охорони здоров’я – 201, за призначення Сергія Марченка міністром фінансів – 212, за призначення Ігоря Петрашка міністром економіки – 217, за закон про відкриття ринку землі – 206.
Забезпечили 226 голосів “слуги народу” тільки під час голосувань за відставку уряду Олексія Гончарука і звільнення членів Кабміну (240 і 242 “за”), призначення Дениса Шмигаля прем’єр-міністром України і формування нового складу уряду (242 і 228 “за”), призначення Андрія Тарана міністром оборони (239 “за”) і призначення Дмитра Кулеби міністром закордонних справ (242 “за”).
“До складу фракції «Слуга народу» входять 248 народних депутатів, які мають статус монобільшості. Однак, як показує моніторинг КВУ, реально голосує менша кількість людей. Упродовж березня «Слуга народу» лише сім разів змогла зібрати необхідні 226 «за». І якщо раніше це виглядало, як тимчасові збої в роботі фракції, то зараз є підстави говорити про систематичні проблеми в роботі монобільшості. При цьому голосів не вистачало за важливі кадрові призначення, і без допомоги інших фракцій ці рішення просто не були б прийняти”, – прокоментував голова КВУ Олексій Кошель.
Нагадаємо, Верховна Рада дев’ятого скликання розпочала роботу в четвер, 29 серпня. Того ж дня було оголошено про створення монокоаліції “Слуги народу”.
12 вересня 2019 року в Раді дев’ятого скликання вперше не вистачило голосів для прийняття рішення – монобільшість не зібралася після обідньої перерви. Тоді депутати відмовилися скоротити термін підготовки до другого читання законопроєкту №1061 про управління безпекою автомобільних доріг.
сайт Комітету виборців України.