У зв’язку з тим, що станом на сьогодні, 01.12.2020 р., Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій», прийнятий Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д) не набрав чинності, в ОМС, в яких вже відбулися перші сесії новообраних сільських, селищних, міських, районних рад, виникають питання щодо припинення повноважень осіб, які займають у цих ОМС виборні посади та його документального оформлення.
Сільські, селищні, міські ради. На підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 16.04.2020 р. № 562 «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» (далі – Закон № 562) повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році.
Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної сільської, селищної, міської ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (сільських, селищних, міських рад) та осіб, які займають виборні посади (сільських, селищних, міських голів; старост сіл, селищ; секретарів сільських, селищних, міських рад) припиняються на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562 в день першої сесії новообраної ради.
Відповідно п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, днем звільнення вважається останній день роботи. Отже, день першої сесії новообраної ради буде останнім днем роботи осіб, які займають зазначені виборні посади.
Зважаючи на відсутність у новообраної ради прав правонаступника щодо сільських, селищних, міських рад, які увійшли до складу відповідної територіальної громади (станом на день проведення її першої сесії), оформлення розпорядчих документів щодо звільнення з посад зазначених виборних осіб відбувається у сільській, селищній, міській раді (їх апараті, структурних підрозділах), в якій вони працювали на відповідних посадах.
За таких обставин сільські, селищні, міські голови територіальних громад, які увійшли до складу відповідної територіальної громади, у свій останній день роботи можуть видати (як керівники відповідних ОМС) розпорядження про звільнення у зв’язку із припиненням повноважень на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562 щодо секретаря відповідної ради, старост сіл, селищ та щодо себе – для здійснення розрахунку при звільненні.
Згідно ст. 47 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобов’язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу.
Оформлення трудової книжки сільського, селищного, міського голови; секретаря сільської, селищної, міської ради; старост сіл, селищ здійснюється особою, яка відповідальна за кадрову роботу у відповідному ОМС та ведення трудових книжок працівників. Запис про звільнення з роботи (припинення повноважень на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562) засвідчується печаткою сільської, селищної, міської ради, у якій працювали зазначені посадові особи.
Районні ради ліквідованих районів. Відповідно до пп. 2 п. 4 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 р. № 807 «Про утворення та ліквідацію районів» (далі – Постанова № 807) повноваження депутатів районних рад у районах, ліквідованих відповідно до п. 3 цієї Постанови, припиняються в день набуття повноважень депутатів районних рад, обраних на перших виборах до районних рад у районах, утворених відповідно до п. 1 цієї Постанови.
Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної районної ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (районних рад ліквідованих районів) та осіб, які займають виборні посади (голова районної ради, заступник голови районної ради ліквідованого району) припиняються на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 в день першої сесії новообраної районної ради.
Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної районної ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (районних рад ліквідованих районів) та осіб, які займають виборні посади (голова районної ради, заступник голови районної ради ліквідованого району) припиняються на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 в день першої сесії новообраної районної ради.
Відповідно п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, днем звільнення вважається останній день роботи. Отже, день першої сесії новообраної районної ради буде останнім днем роботи осіб, які займають зазначені виборні посади.
Зважаючи на відсутність у новообраної районної ради прав правонаступника щодо районних рад ліквідованих районів (станом на день проведення її першої сесії), оформлення розпорядчих документів щодо звільнення з посад зазначених виборних осіб відбувається у районних радах (їх виконавчих апаратах), в яких вони працювали на відповідних посадах.
За таких обставин голови районних рад ліквідованих районів у свій останній день роботи можуть видати (як керівники відповідних ОМС) розпорядження про звільнення у зв’язку із припиненням повноважень на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 щодо заступника голови районної ради та щодо себе – для здійснення розрахунку при звільненні.
Згідно ст. 47 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобов’язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу.
Оформлення трудової книжки голови районної ради, заступника голови районної ради ліквідованого району здійснюється особою, яка відповідальна за кадрову роботу у відповідному ОМС та ведення трудових книжок працівників. Запис про звільнення з роботи (припинення повноважень на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807) засвідчується печаткою районної ради, у якій працювали зазначені посадові особи.
Автор: Леся Федченко