Як подати звернення до НАЗК

Важливо. З метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19 особистий прийом громадян Головою Національного агентства, його заступниками відкладено до завершення карантину.

До Національного агентства з питань запобігання корупції можна звернутися письмово за адресою: 01103, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 28 або на електронну пошту: info@nazk.gov.ua.

Також працюють канали повідомлень для викривачів корупції: https://nazk.gov.ua/uk/povidomyty-pro-koruptsiyu/

Громадяни України мають право звернутися, зокрема, до органів державної влади, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Під зверненнями громадян розуміються викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Пропозиція (зауваження) – звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.

Звернення (пропозицію (зауваження), заяву (клопотання), скаргу) можна подати:

  • заповнивши форму звернення, розташовану нижче;
  • письмово на поштову адресу НАЗК: бульвар Дружби народів, 28, м. Київ, 01103;
  • письмово, опустивши запит у скриньку, розміщену в холі будівлі НАЗК;
  • на e-mail: info@nazk.gov.ua;
  • за телефоном: (044) 200 06 35;
  • усно під час особистого прийому у керівництва;

Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню:

  • Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
  • Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

https://nazk.gov.ua/uk/elektronne-zvernennya/