ПРОЄКТ DOZORRO ДОПОМІГ ВДОСКОНАЛИТИ ЕЛЕКТРОННЕ ОСКАРЖЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ В АМКУ

Наприкінці січня 2024 року в системі PROZORRO змінили спосіб формування скарги до АМКУ в публічних закупівлях. Для цього розробили спеціальну розгалужену форму. Скаржники повинні були вносити заперечення, обґрунтування, докази та інші відомості в електронні поля. Фахівці DOZORRO застерігали ДП «Прозорро» і Антимонопольний комітет про низку  недоліків нової форми, зокрема часткову неузгодженість з законодавством та складну архітектуру.

«Електронна форма, яка мала спростити оскарження і в майбутньому пов’язати його з електронною тендерною документацією, на практиці призвела до збільшення роботи як самим скаржникам, так і працівникам Антимонопольного комітету. Перші переважно з труднощами заповнювали форму і прикріплювали до неї більш звичний файл скарги. А другі мали опрацьовувати обидва формати, щоб розглянути скаргу, адже форма часто була заповнена некоректно».

Електронна форма мала спростити оскарження, натомість призвела до збільшення роботи як самим скаржникам, так і працівникам Антимонопольного комітету.

Оновлений варіант старалися максимально спростити, гармонізувати структуру і терміни з положеннями законодавства і наблизити форму до вже звичної скаржникам структури паперової скарги. Тож електронна форма  поділятиметься на пункти і не матиме розгалуженого складного дерева. За допомогою скороченого класифікатора скарги, орган оскарження зможе збирати та аналізувати інформацію про найчастіші порушення, узагальнювати практику.

Матеріал підготовлено за підтримки USAID / UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS”