Facebook розкрив рекламні витрати українських політиків

META Марка Цукерберга відкрила повний доступ до бібліотеки реклами за прямим посиланням з будь-якого Facebook-пофілю або сторінки.

Ця функція з’явилася в новому оновленні Facebook, також можна побачити дату створення сторінки, дату переходу на професійний режим для особистих профілів та повну історію перейменувань. Зокрема є й функція переходу в бібліотеку реклами в один клік зі сторінки.

Бібліотека реклами МЕТА – це фактично база всіх рекламних оголошень, витрат та цільових аудиторій для будь-якої сторінки. Вона гарно систематизована та має великий спектр фільтрів. Також, якщо гарно покопатися – можна знайти джерела фінансування та іншу цікаву інформацію щодо будь-якої сторінки.

Чим це загрожує нашим політикам?

  • Розкриття джерел фейків за останні 7 років – будь-яка дезінформаційна чи компромітуюча кампанія, яка рекламувалася на майданчика МЕТА, зокрема ФБ та Інсті – буде видна в бібліотеці реклами протягом 7 років від моменту старту рекламної кампанії.
  • Прихованих кампаній тепер не буде – заходячи на сторінку будь-якого політика, чи партії – можна буде побачити чи витрачаються кошти на рекламу та чи ведеться кампанія.
  • Всі креативи та меседжі в відкритому доступі – тепер конкурентам буде легко дізнатися, якими меседжами ви користуєтеся та вкрасти ідеї, або ж придумати контртези.
  • Цільові групи у відкритому доступі – тепер кожен може подивитися, до яких електоральних груп комунікує політик та використати це для протидії його кампанії.
  • Рекламні бюджети у відкритому доступі – тепер у суспільства, журналістів та навіть органів можуть з’явитися питання щодо походження коштів, витрачених на рекламу.

На будь-який меч – знаходиться свій щит

Насправді на кожну таку фічу з боку розробників соцмереж – можна знайти відповідь, і цього разу вона також є. Ринок вже розробив механізм протидії деанонімізації рекламних даних, не ідеальний, але більшу частину інформації можна вичистити і зберегти свої рекламні дані від доступу конкурентів.

Безпека діджитальних кампаній від доступу конкурентів та преси – це один із найважливіших критеріїв їх успішності, адже ці дані можуть легко бути використаними проти будь-якого політичного суб’єкта.