Декілька простих речей, які варто собі час від часу нагадувати, аби ваші стосунки із журналістами були плідними та ефективними.
- Обирайте місце з думкою про журналіста/оператора/фотографа
Якщо ви знаєте, що робите сенсаційну прес-конференцію, де збираєтеся сказати щось дуже важливе, то не обирайте неймовірно вузький зал. Ви маєте розуміти, що на цю конференцію прийдуть журналісти з відеокамерами, з фотоапаратами, іншою технікою. Може дійти до “смішного”, коли ці оператори між собою сперечаються, штовхаються, щоб зняти все з вигідного ракурсу. Тому потрібно попередньо приїхати на місце флеш-мобу, прес-конференції, іншої події і подивитися, чи буде зручно тим, через кого ви хочете донести ваш меседж. Наприклад, круглий стіл – по всьому периметру розсаджені спікери та виступаючі, а журналістам лишають місце позаду, на “гальорці”. У такому випадку буває не дуже просто проштовхнутися, аби зняти конкретного спікера, поставити диктофон тощо. І як зрозуміти, хто з виступаючих – головний? - Подбайте про зручний час та день
Чи раптом саме в цей час та день не трапляються ще десятки інших важливих заходів? І що важливо – ЗМІ теж потрібен час для підготовки матеріалу – наприклад, аби новина встигла потрапити у вечірній випуск. Прес-конференцією о 17.00 в п“ятницю ви точно запам“ятаєтесь. але не в бажаному Вам світлі.
- “Дорога ложка до обіду”
Якщо ви запрошуєте журналістів на подію у її переддень, це виглядає, як мінімум, непрофесійно, як максимум – на захід прийдуть мало медіа, адже всі інші зайняті справами, запланованими завчасно. З реального прикладу, організація запрошує на подію журналіста і фотографа, яка, починається вранці наступного дня (а запрошення пролунало о 9-й вечора сьогодні). Звісно, бувають ситуації, коли акцію треба організувати терміново, наприклад, якась кризова подія, але саме вона зробить свою справу, журналіст не зможе відмовитись від такого інфоприводу. Як правило, ми маємо справу зі звичайними подіями.
- Підготуйте чіткий прес-реліз, який стане основою для новини
Це одна інформативна сторінка, в якій чітко вказано – хто/що, де, коли. Але актуальна! Зазначити імена та посади всіх спікерів у самому прес-релізі та під час події. Часом, трапляється, що спікери зазначаються одні, а коли ти приходиш на захід, то виявляються інші. До того ж, модератор забуде представити, хто ці нові люди, так, ніби абсолютно всі мають розуміти це саме собою. Тому якщо у вас трапляється заміна спікерів, то, будь ласка, представляйте їх та повідомляйте про це.
- Подбайте про те, щоб ваша подія була жвава
Це одна із найпроблемніших речей для операторів та фотографів. Під час акцій різних організацій траплялося чути, що оператори на ходу самі просять-благають-іноді навіть скеровують учасників до руху. Подбайте про динаміку, навіть якщо подія коротка, тоді розкішні промовисті фото та вдалі відео вам забезпечені.
- Не навантажуйте захід великою кількістю спікерів та меседжів
Цим грішать навіть знані організації – запрошують на прес-конференцію, скажімо, сім експертів. Найцікавішим є те, що кожен зі спікерів розповідає про щось інше – різні проекти та кампанії, якими так вдало займається організація. Складається враження, що ця організація робить прес-конференцію раз на рік, витрачає гроші на цей зал, тому вона хоче взяти з цього усе, що можна. У результаті – складно зрозуміти, яку думку, який саме меседж ви хотіли донести у цей момент.
- Має бути хтось відповіадльний за комунікацію з журналістами
Трапляється, що людина водночас організовує подію, піклується про волонтерів, спілкується з поліцією, здійснює логістику і… навіть комунікує з журналістами. У результаті, все це не ефективно і дуже виснажливо.
- Добре, щоб на заходах була реєстрація
Це дозволить вам мати можливість контактувати із цими журналістами для подальших подій. Адже, скоріш за все, вони цікавляться вашою темою і це те, чим вони займаються в редакції.
- Відслідкуйте появу матеріалів у ЗМІ
Ви маєте подивитися, як усе пройшло, проаналізувати плюси й мінуси – кількість та якість публікацій, ефірів, наскільки чітко донесено ваш меседж тощо.
- І наостанок – поважайте журналістів!
Цінуйте їх час та зусилля.
Якісний реліз, вчасність інформування про події, відповідальна особа, до якої журналіст може звернутися з уточнюючими питаннями – все це деталі, які є частиною скарбнички поваги до вашої організації та ефективної роботи з медіа.
Любов Єремічева, журналістка Громадського Простору