Ваш сайт – це обличчя вашої організації в онлайн-просторі. Люди, які заходять на сайт, повинні одразу зрозуміти, чим ви займаєтесь. У першу чергу усіх цікавить структура, тому важливо сфокусувати увагу на неприбутковості вашої організації та основних напрямах її діяльності.
Адаптуйте сайт під мобільні пристрої
Ймовірно, що більшість ваших прихильників заходить на ваш сайт з мобільного або планшета (вважають, що таких користувачів приблизно 60%), тому важливо створити оптимальні умови для власників мобільних пристроїв. Необхідність рухати пальцями по екрану, прокручувати сторінку вниз, збільшувати чи зменшувати масштаб може дратувати користувачів та не дозволить їм ознайомитись з вашим сайтом для того, щоб підтримати вашу організацію фінансово або долучитися до її діяльності іншим чином.
Під час розробки дизайну варто пам’ятати про відображення сайту на мобільному пристрої. Зменшуйте до мінімуму кількість елементів на сторінці, надавайте перевагу вертикальному дизайну, обирайте великий розмір шрифту, який буде легко читати. Найпростіший спосіб переконатися, що сайт гарно виглядає на мобільному пристрої, – це взяти в руки такий пристрій і перевірити!
Пам’ятайте: мобільні пристрої – це теперішнє і майбутнє комунікації. Створіть адаптовану під мобільні пристрої сторінку для того, щоб усім було зручно знайомитися з вашим сайтом, використовуючи будь-яку техніку.
Додайте кнопки соціальних мереж
Забезпечивши на сайті опцію переходу до сторінок вашої організації в соцмережах, ви збільшуєте охоплення аудиторії та пропонуєте вашим прихильникам ще одну можливість для спілкування онлайн. Усвідомлення того, що ваш сайт та сторінки у соціальних мережах – це основа присутності вашої організації онлайн, допоможе продумати, як об’єднати ці два ресурси. Розмістіть кнопки соціальних мереж у статтях вашого сайту та у веб-формах, тоді вашій аудиторії буде простіше поділитися інформацією зі своїми друзями. Водночас публікуйте статті та новини з сайту у соціальних мережах для регулярного оновлення сторінок та постійного залучення аудиторії.
Пам’ятайте: сайт та сторінки у соціальних мережах тісно пов’язані. Можливість поділитися публікаціями з вашого сайту у соціальних мережах розширить вашу аудиторію та зробить більш помітною вашу присутність у соціальних мережах.
Додайте форму для підписки на розсилку новин
На вашому сайті неодмінно має бути віджет підписки на розсилку. Зробіть цей елемент помітним. Отримайте в сервісі, яким ви користуєтеся для розповсюдження розсилки, спеціальний код, додайте його до сайту, щоб створити віконце для підписки. Деякі організації встановлюють його таким чином, щоби віконце виникало щоразу, коли користувач переходить на іншу сторінку, інші – розміщують форму для підписки у нижньому правому куті.
Пам’ятайте: кількість читачів вашої розсилки стрімко зросте, якщо ви додасте на сайт форму для підписки.
Показуйте найпотрібнішу інформацію
Навігація на головній сторінці впливає на те, як переважна більшість відвідувачів буде знайомитися з сайтом. Розмістіть посилання на ті сторінки, заради яких більшість користувачів перейшла на ваш сайт, це дозволить їм зорієнтуватися та знайти потрібну інформацію. Для точного визначення навігаційної структури проаналізуйте вашу аудиторію та поміркуйте над тим, чому користувачі заходять на ваш сайт. Яку інформацію вони шукають? Яку інформацію важливо показати вам? Додайте найважливіші сторінки (наприклад, «Про нас», «Як нас підтримати») до основної навігації, часто це меню у верхній частині сторінки. Менш важливу інформацію залиште для додаткової навігації.
Пам’ятайте: найбільш доречна інформація дозволить користувачам легко знайти потрібну їм інформацію, збільшуючи ймовірність того, що вони залишаться на вашому веб-сайті довше.
Розміщуйте навігаційне меню зверху
Навігація на головній сторінці відіграє ключову роль у формуванні враження від користування сайтом. Навігаційне меню зверху дозволяє знайти потрібну інформацію та збільшить час перебування на сайті. Розміщення навігаційного меню зверху сторінки є стандартним, більшість платформ для створення сайтів допоможуть легко це зробити. Насправді в багатьох випадках таке розміщення меню є усталеним налаштуванням.
Пам’ятайте: користувачі спершу звертають увагу на те, що розміщено зверху сторінки, для їхньої зручності розміщуйте навігацію наверху.
Добирайте короткі і прості назви рубрик
Функція навігації вашого сайту єдина: допомогти відвідувачам перейти на потрібні сторінки якомога швидше та простіше. Короткі та прості назви дозволяють користувачам швидко оглянути навігаційне меню та без вагань перейти до потрібної інформації. Усі заголовки, зокрема і назви рубрик спадного меню, повинні складатися з максимум двох або трьох слів. Також переконайтесь, що ви використовуєте зрозумілу для всіх мову. Не варто вживати занадто вигадливі слова або професійну лексику. Ваші назви повинні максимально чітко та точно відображати зміст кожної сторінки.
Пам’ятайте: короткі та зрозумілі назви допоможуть користувачам знайти потрібну інформацію.
Робіть випадаюче меню зручним
Другорядна навігація повинна бути настільки ж очевидною та інтуїтивно зрозумілою, як і основна панель. Спадні списки можуть не містити посилань на найважливіші сторінки, що розташовані на основній панелі навігації вашого сайту, проте вони є вкрай важливими для зручного користування. Не робіть спадні меню глибше двох рівнів. Використовуйте тексти достатнього розміру для комфортного читання і залишайте проміжки після заголовків, щоб ваші меню не виглядали надто масивними.
Додайте функцію підсвічення тексту, коли користувач наводить на нього курсор, це допоможе зберегти кращу орієнтацію під час навігації.
Пам’ятайте: варто подбати про лаконічність спадного меню, тоді користувачам буде зручно використовувати його для навігації.
Розміщуйте логотип у лівому верхньому куті
Лівий кут верхньої панелі сайту — це перше, що бачать відвідувачі вашої сторінки. Розміщуючи у ньому логотип, ви одразу знайомите аудиторію зі своєю організацією. До того ж, таке розташування логотипа є стандартним у веб-дизайні. Деякі користувачі навіть очікують побачити логотип саме тут! Тільки майте на увазі, що стандартно логотип містить посилання на головну сторінку. Таким чином, клікнувши на логотип, користувачі завжди можуть з будь-якої сторінки повернутися на головну у зручний та інтуїтивно зрозумілий спосіб.
Пам’ятайте: логотип у лівому верхньому куті завжди візуально нагадуватиме про вашу організацію упродовж усього перебування відвідувачів на сайті.
Будьте послідовними у творенні власного стилю
Брендування передбачає узгодженість усіх складових вашого сайту, що є запорукою встановлення довіри серед ваших прихильників. Якщо сайт витриманий в єдиному стилі, відвідувачі будь-якої сторінки вашого сайту будуть знати, що взаємодіють саме з вашою організацією. Якщо ви використовуєте готові платформи для створення сайту, подбайте, щоб усі його налаштування відповідали вашому стилю. Визначте палітру кольорів відповідно до вашого логотипу, виберіть не більше трьох або чотирьох кольорів. Переконайтесь, що ви всюди використовуєте однакові шрифти, які легко читати (для сайтів найкраще обрати шрифти без засічок). Також перевірте, щоб колір гіперпосилань не суперечив єдиному стилю.
Пам’ятайте: ваш сайт — це, в першу чергу, ваша організація. Переконайтесь, що він постійно нагадує про вас завдяки послідовному дотриманню обраного стилю.
Обирайте переконливі зображення
При розумному підході правильно підібрані зображення можуть бути надзвичайно ефективними для ілюстрації вашої діяльності, поширення ваших ідей, підвищення обізнаності щодо вашої мети. До того ж, зображення зазвичай привертає більшу увагу більше, ніж текст, тому це чудовий спосіб, щоб приваблення уваги та залучення аудиторії.
Найбільш наочний та доречний візуальний матеріал — це зображення, створені вашою організацією. Вони можуть бути наповнені емоційно (подумайте про тих, кому ви допомагаєте) або інформативно (спробуйте створити інфографіку, взявши за основу опубліковані результати вашої діяльності). Але знайте міру, забагато візуального матеріалу зменшує вплив на аудиторію та може відволікати.
Пам’ятайте: зображення можуть додати яскравості та полегшити сприйняття сайту. Для уникнення візуальної перенасиченості варто пересвідчитися, що кожне із зображень буде корисним для аудиторії.
Системно попрацюйте над вмістом
Наповнення сайту визначає його сутність, воно виділяє вас серед інших організацій та викликає інтерес у прихильників. Системний підхід у наповненні сайту забезпечить дотримання цілісності та послідовності у роботі над вашим образом та основними задачами. До того ж, якщо в основі усього наповнення сайту лежить певний задум, донори з більшою вірогідністю відреагують на нього.
Почніть свій аналіз з питання: «Яку мету ми сподіваємось досягти за допомогою сайту? Яким чином ми хочемо окреслити діяльність нашої організації і вплинути на досягнення наших цілей?». Не забуваючи про цілі, поміркуйте про наповнення сайту та його структуру, що допоможе досягти поставлених задач.
Пам’ятайте: визначившись з наповненням сайту перед роботою над його створенням, ви забезпечите більшу націленість на аудиторію та дотримання послідовності у кожній вашій публікації.
Підтримка довіри до організації вимагає постійних оновлень на сайті. Публікація новин про ваші події — простий спосіб це зробити. Інформація не лише дасть уявлення про те, що зараз відбувається у вашій організації, але й створить для вас імідж більш компетентної організації. Відсутність оновлень прихильники можуть зрозуміти як небажання спілкуватися або навіть бездіяльність.
Підготувала Анастасія Ярошенко