Громадські організації відомі тим, що на своїх сторінках, на сайтах, чи в соцмережах – постять новини проектів, розповідають історії успіху, формують корисні кейси, коментують останні новини та закликають до дій. Такий контент є стандартним та завжди буде представлений на сторінках ГО. Але ж Ви хочете, аби Ваші пости максимально були популярними, а тому їм треба надати цікавості/корисності.
Контент-стратегія має включати різні види подання контенту, а ваш контент-менеджер повинен досконало володіти не просто письмовими навичками, а постійно бути в пошуках нових форм, розширювати традиційні уявлення про контент. Зростання мобільних та соціальних інструментів значною мірою впливає на те, як зараз журналісти складають та оформлюють свої пости, те саме стосується й “контенщиків” громадських організацій.
1. Складайте нумеровані списки
Формування планів, програм, послуг, порад, можливо, новинок у роботі вашої громадської організації у вигляді нумерованих списків – гарантовано приверне увагу ваших шанувальників. Оскільки більшість читачів в наш час схильні матеріали переглядати бігцем, а не вдумливо читати, то формат списку та виділення основних частин забезпечує швидке читання та підігріває інтерес. Прикладами таких нумерованих списків можуть бути «5 складових сильного бренду», «10 простих способів бути корисним своїй громаді», «9 грандіозних фактів про гендерне бюджетування» та «6 причин чому вам варто записатись на тренінг з тайм-менеджменту». Такі переліки часто користуються широкою популярністю серед читачів соціальних медіа, які до цього ніколи навіть не взаємодіяли з вашою організацією. Ну, і як Ви могли помітити, цей пост належить саме до цієї когорти.
2. Фоторепортажуйте
У зв’язку з тим, що зараз читачі більшою мірою переглядають тексти, аніж вчитуються в них, ГО також усе частіше починають робити фоторепортажі – і це досить потужний спосіб передати зміст події/історії. Ваш фоторепортаж повинен складатись із щонайменше 5 світлин, кожна з яких має заповнювати всю ширину сторінки. Світлини мають включати великі підписи, які пояснюють те, що зображено. Додатково всі фото повинні бути однакового розміру. А розпочинати свій фоторепортаж слід із передмови за допомогою одного-двох абзаців описового характеру та завершувати свій нарис закликом до дії, суголосної темі події та Вашій роботі.
3. Сповіщайте результати досліджень
Звичка публікувати результати важливих для ГО (і не тільки) досліджень, проведених зовсім нещодавно – це дуже добра стратегія. Досить часто трапляються випадки, коли громадські організації або аналітичні центри, які випускають такі звіти, охоче поширять самі вашу статтю або пост. Доведено практикою Громадського Простору. Оскільки більшість досліджень та доповідей відтепер виходять зі своїми спеціальними хештегами, ви можете просувати свій пост та отримувати нових читачів, використовуючи хештеги в соціальних мережах. При складанні короткого огляду доповіді переконайтеся, що ви включили щонайменше 5 з найбільш важливих акцентів, представлених у повідомленні. Таким чином, якщо ви додали принаймні 5 ключових фактів у свою доповідь, потім можна її розділити на частини та публікувати порціями впродовж одного-двох тижнів.
4. Діліться ресурсами, що мають відношення до вашої справи
Інтернет – величезна скарбниця ресурсів. Простий пошук відкриває численні статті про тематику, з якою працює Ваша організація, здоров’я, освіта, права людини тощо. Креативні медіа-менеджери розширяють межі того, про що можуть писати громадські організації у своїх блогах та експериментують з постами, що розкривають корисні поради та ресурси. Наприклад, організація, що піклується про здоров’я, може розміщати інформацію про користь вживання меншої кількості солі. Екологічна НУО могла б написати про те, пакування яких популярних продуктів може бути перероблено. Товариство, яке підтримує освіту, може поділитися порадами для випускників з пошуку роботи. А мистецька спільнота може виділити топ 10 найкращих музеїв, які слід відвідати хоча б раз у житті. Далеко не всі громадські організації створюють такого роду контент, але ті, що займаються цим, вже зрозуміли його силу та впроваджують звичку ділитися ресурсами на свою довгострокову стратегію.
5. Показуйте вплив донейтів
Ваша громадська організація повинна постійно публікувати пости про те, як використовуються пожертвування та який вплив вони здійснюють. Висвітлюйте те, як зібрані кошти стали у нагоді на основних етапах проекту. Слід зазначати суму зібраних коштів та кількість людей, які пожертвували. У процесі реалізації проекту дякуйте донорам, партнерам та заохочуйте інших робити внески, щоб ваша організація змогла продовжувати рухатися вперед та досягати нових цілей. Ви також можете писати про те, як вирішуються питання, які проекти пріоритетні, та як встановлюються критерії збору коштів, які дозволили б реалізувати проект. Наприклад, якщо ваша ГО залучила 10 000 грн. для забезпечення людей предметами першої необхідності в період якоїсь недоброї ситуації, то слід представити список усіх куплених речей. Донори з більшою ймовірністю продовжать надавати кошти, якщо є конкретні докази, що їх внески приносять результати. Ви також можете попросити своїх шанувальників поділитися: чому вони вирішили надати гроші саме Вам та включити їхні цитати у свої пости про донейти та їхній вплив.
6. Розказуйте історію допомоги
Розповідаючи історії спільнот або людей, яким допомагає або сподівається допомогти в майбутньому ваша організація, важливо викликати співпереживання. Люди, які роблять внески в громадські організації, чуйні, інакше вони не надавали б свої фінансові ресурси. Їх мотивує знання того, що вони змінюють світ або що хоча б у них є така можливість. Ваше завдання полягає в тому, щоб донести з гідністю та повагою до спільнот/людей їхні потреби – через текст, зображення та відео, але таким чином, щоб стало зрозуміло, що вони – це реальні люди, які страждають: від злиднів, несправедливості, насильства або обставин, які від них не залежать. Переповідаючи їхню історію, включайте цитати або відео з членами спільноти та фото, які не підкреслюють їхні потреби та бажання, а радше проливають світло на те, як потреби й бажання можуть бути виконані або наразі виконуються. Історія повинна бути пронизана надією та можливістю. В іншому випадку донори будуть відчувати, що потреба досить висока, й будуть коливатися, чи варто надавати кошти. Десять років тому історії нужденних були покликані шокувати донорів та спонукати до дії. Однак сьогодні у безперервний потік новин 24/7, які фокусуються на сенсаційних і часто гнітючих повідомленнях, вважається, що той стиль оповідання більше не приносить жодного результату в громадському секторі. Увага на позитивних моментах, які існують навіть у найгірших ситуаціях, викликає з більшою долею ймовірності бажання віддати гроші на добру справу.
7. Інтерв’юйте прихильників та волонтерів
Дуже рідко трапляється, коли громадська організація бере інтерв’ю в людини, яка пожертвувала певну суму, щоб вона поділилися своїми думками та почуттями. Якщо ви хочете створити ГО, вона не має бути просто набором безликих даних, а викликати бажання робити внески на постійній основі. Наприклад, для цього варто принаймні 4 рази на рік надсилати низку питань донорам, шанувальникам, охочим пройти опитування та попросити їх прикріпити фото. Вашим спонсорам буде цікаво побачити обличчя інших та прочитати їхні історії знаходження та підтримки саме Вас, а онлайн прихильники, хто ще не пожертвував, можуть надихнутися для першого донейту – взагалі першого в житті. Те ж саме стосується волонтерів. Потенційні добровольці хочуть читати справжні історії, засновані на реальному досвіді охочих, а не тільки маркетингові матеріали. Щоб зробити інтерв’ю більш індивідуальним, і своїм донорам, і прихильникам ви можете ставити унікальні питання, наприклад, який тренінг вони хотіли б пройти або на що таке цікаве і непересічне їм бракує часу, можливостей… Насправді при розробці стратегії контенту, слід враховувати, що він повинен виходити за межі традиційних новин і написання матеріалів, інакше коло ваших читачів не розширюватиметься.
8. Привідкривайте закулісся
Багато донорів та прихильників хочуть побачити, що відбувається за лаштунками – поточно, в робочому форматі вашої громадської організації. Фотографуйте наради, питайте думки вашої команди та цитуйте основні ідеї з обговорень. Знімайте відео вашого офісу або об’єктів. Ви також можете брати інтерв’ю в членів або волонтерів під час організації заходу. І хоча донорів в першу чергу цікавлять справи та погляди, які ви представляєте, демонстрація того, як завзято працюють люди у вас, яка атмосфера – може ще більше зміцнити прихильність до вашої роботи.
9. Пишіть рецензії на книги та фільми – “Why Not?”
Рецензії на цікаві і корисні книги та фільми, сюжети та персонажі котрих пов’язані з поглядами або напрямками роботи вашої громадської організації – це простий спосіб використати поп-культуру, щоб популяризувати себе. Коли ти читаєш книгу або дивишся кіно, що викликає потужні емоції від співчуття до гніву, а розв’язка досить рідко пропонує, яких заходів можна вжити, відчуваєш себе спантеличеним. А це втрачена можливість сприяти суспільному добробуту, яку можуть використати громадські організації, якщо будуть писати відгуки та коментарі – і не лише на бестселери. Але перш ніж поширювати свої огляди, пошукайте популярні хештеги, які представляють ту чи іншу книгу або кінострічку.
10. Залучайте новий мобільний та медіа контент
Коли ваша громадська організація запускає нову інфографіку, відеострічку або електронну книгу, добре буде написати, наприклад, пост, який висвітлював би новий контент. Часто ж просто випускають новий ролик, але лише залишають посилання на YouTube при поширенні відео у соцмережах. А це втрачена можливість. Якщо заливати відео на свій сайт або блог, супроводжуючи його деякою додатковою інформацією про те, як і чому була зроблена ця робота, ви, ймовірно, отримаєте більше переглядів. Те ж саме й з інфографікою. Вона повинна бути розміщена саме на вашому сайті в безпосередній близькості з кнопками донейтів, електронної розсилки та інших систем сповіщень, а також значків соціальних мереж. Інфографіка дуже популярна в соціальних медіа й сприяє перетворенню читачів інфографіки на донорів та підписників, а також послідовників у соцмережах, тому перед її створенням повинна стояти потужна стратегія. Крім того, якщо ваша організація створює електронну книгу або онлайн звіт, ніколи не посилайтеся безпосередньо на PDF-версію в соціальних мережах. Краще створіть короткий огляд на своєму сайті або блозі, а потім розмістіть посилання на PDF-версію. А ще краще буде вбудувати вашу електронну книгу або звіт безпосередньо всередині сайту. І на десерт. Якщо ваша громадська організація тільки долучається до певних соціальних мереж, пишіть про свої цілі, просіть своїх донорів та прихильників допомагати вам створювати нову спільноту.
Підготувала Анастасія Волкова