Незважаючи на недовіру до соціологічних досліджень, питання, кого б українці вибрали президентом, якби вибори відбувалися наступної неділі, актуальне в усі часи. Тим цікавіше вивчити спільні дослідження «конкуруючих фірм», коли заради одного надважливого питання свої зусилля об’єднують дві або кілька соцкомпаній. «Слово і Діло» вирішило порівняти спільні дослідження соціологічних груп і центрів, які проводилися в 2016-2018 роках.
Відзначимо, що ми використовували чотири спільних дослідження. Опитування проводилося серед тих, хто мав намір голосувати, але не факт, що опинившись на виборчій дільниці, не віддав би свій голос за когось іншого. Ми взяли дані щодо 18 політиків, а також показники (у відсотках) щодо респондентів, яким було складно відповісти, й тих, хто голосував би за іншого політика, що не був представлений у списку.
Перше спільне дослідження проводили Фонд «Демократичні ініціативи» та Центр Разумкова в січні 2016 року. Друге дослідження включає дані відразу чотирьох компаній: Центру соціальних і маркетингових досліджень «Соціс», КМІС, «Рейтингу» та Центру Разумкова (листопад 2017 року). Трете опитування проводили Фонд «Демократичні ініціативи» та Центр Разумкова в січні 2017 року. І четверте дослідження найсвіжіше – в травні 2018 року – від Фонду «Демократичні ініціативи» та Центру Разумкова.
Детальніше – на інфографіці.