В жовтні 2018 року Управлінням ЖКГ Чернігівської міської ради було оголошено тендер на закупівлю табличок з назвами вулиць по місту Чернігову.
В тендері приймали участь два учасника: ПП “Реаль” та ФОП “Вареник Тетяна Федорівна”.
Кращу цінову пропозицію за результатами торгів надало ПП “Реаль”, але тендерний комітет управління ЖКГ своїм рішенням № 326 від 09.11.2018 р відхилив цю пропозицію, посилаючись на відсутність витягу зі Статуту Учасника з положеннями про особу, яка має право підпису договорів на вимогу Додатку № 8 до документації.
Скан документу Рішення тендерного комітету № 326 від 09.11.2018
Така підстава відхилення найвигіднішої пропозиції виглядає дивно, адже в своїй тендерній пропозиції ПП “Реаль” надавало ці документи, а саме документ “10-Витяг зі Статуту+Наказ№1 – Повноваження директора”, в якому зазначено, що Родимченко В.В. є директором ПП “Реаль” та має право підпису. Також право підпису підтверджує документ “Витяг_з _ЄДР_2”.
Скан документу “10- Витяг зі Статуту+Наказ№1 – Повноваження директора”
Скан документу “Витяг_з _ЄДР_2”
12.11.2018 р. ПП “Реаль” оскаржило рішення тендерного комітету управління ЖКГ, бо надало відповідні документи. В свою чергу тендерний комітет знов відхиляє скаргу вже з новою причиною: “ Учасник не виконав вимог Додатку №8 до документації, а саме: не надав у складі своєї пропозиції, оформлений належним чином, “Витяг зі статуту Учасника з положенням про особу, яка має право підпису договорів” у відповідності до вимог Наказу Мінюста України № 1000/5 від 18.06.2015 Мінюсту України” (протокольне рішення №328 від 12.11.2018 р.)
Скан документу “Протокольне рішення № 328, щодо розгляду оскарження від ПП «Реаль»“
В самому ж протокольному рішенні тендерний комітет так і не зазначив, які саме вимоги Наказу № 1000/5 від 18.06.2015 Мінюсту України порушило ПП «Реаль».
В той же час, замовник не помічає невідповідність тендерної документації другого учасника торгів ФОП “Вареник Тетяни Федорівни” цьому ж Наказу. Адже, відповідно до його положень “копія документа повинна відповідати оригіналу, тобто повністю відтворювати інформацію оригіналу і всі його зовнішні ознаки або їх частину. Не допускається виготовляти копії документів з нерозбірливим текстом, підчистками, приписами та іншими не обумовленими виправленнями.”. Документ “Пропозиція” (четверта сторінка) ФОП “Вареник Тетяни Федорівни”, відсканована нерозбірливо і взагалі не дає можливості встановити інформацію оригиналу.
Скан тендерної документації ФОП “Вареник Тетяни Федорівни” файл “пропозиція.pdf” (четверта сторінка)
Відповідно до законодавства України, закупівлі здійснюються за принципами: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Виникає питання, чому тендерний комітет Управління ЖКГ Чернігівської міської ради так прихильно ставляться до одного учасника аукціону і так прискіпливо до іншого?
Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) – найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та спів-фінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).
Автор: Чернігівська обласна ГО Центр політичних студій та аналітики