63,0% вчителів в українських школах стикалися із цькуванням дітей у своєму класі за останні три місяці.
Як повідомляє кореспондент НВ, такі дані були оприлюднені на прес-конференції під час презентації курсу Недискримінаційний підхід у навчанні. Під час дослідження опитали 1432 людини, 98% з яких – вчителі, 2% – студенти та мами учнів.
Найчастіше приводами для цькування стає зовнішність дитини, на другому місці – успішність у навчанні, на третьому – релігійні погляди, на четвертому – мова.
“Це говорить про те, що мовне питання у нашій країні насправді дуже роздуте, хтось і для чогось це робить. Що ж стосується релігійних поглядів, треба зауважити, що в Україні домінуючою релігією вважається християнство, а тому представники інших релігій іноді стають жертвами дискримінації та знущань”, – сказала кураторка курсу, гендерна активістка та голова ГО Студена Анастасія Мельниченко.
Згідно з опитуванням, 51,30% жертв цькувань у школах – це учні середніх класів.
Курс Недискримінаційний підхід у навчанні – безкоштовний, включає сім тем, про які розповідатимуть українські експерти, які вивчають тему гендеру, дискримінації, протидії знущанням, педагогіку, психологічні аспекти тощо.
Зокрема, курс торкається таких аспектів як критичне мислення, дискримінація і толерантність, види дискримінації, гендер, гендерна дискримінація та інше.
“Важливо також, щоб і вчителі не травмували дітей. Адже часто вони роблять це навіть не усвідомлено”, – додала одна з експертів курсу, письменниця Лариса Денисенко.
Детальні результати дослідження за темою булінгу також обіцяють оприлюднити до 4 травня – Міжнародного дня протидії цькуванню.