Державне фінансування чернігівських доріг у порівнянні з минулим роком зросло на 19% і цього року становить 531,7 мільйона гривень. Кошти будуть спрямовані на ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Про це у програмі «Прайм-вечір. Акценти» Українського радіо «Чернігівська хвиля» повідомив заступник начальника управління капітального будівництва ОДА Валерій Ключник.
«Щоб говорити про те, наскільки суттєва ця сума, – зауважив посадовець, – варто зазначити, що лише на експлуатацію автошляхів області потрібно більше 1 мільярда гривень. А ми отримуємо лише половину необхідних коштів, до того ж – на все одразу, враховуючи усі види ремонтів». За словами Валерія Ключника, навіть за умови щорічного державного фінансування в області за рік-два неможливо відремонтувати усі дороги, які цього потребують. «Ремонт одного квадратного метру асфальтового покриття коштує 450-500 гривень, кілометр поточного середнього ремонту – від 4,5 мільйона гривень, а якщо робити капітальний ремонт – сума перевищує 9 мільйонів гривень, – пояснив чиновник, – і це тільки на дорогах місцевого значення, які переважно мають ширину 6 метрів. А якщо мова про державні дороги, то суми там значно більші». Крім автошляхів, в області також є 246 мостів, термін експлуатації яких практично вичерпаний. «У Новгород-Сіверському районі маємо три такі об’єкти (мости через Віть і Десну), які плануємо в цьому році відремонтувати».
Відповідаючи на запитання слухачки з Борзнянського району стосовно ремонту дороги від Галайбиного до Головеньок, яка входить до складу автошляху Сосниця-Шаповалівка-Борзна, начальник відділу якості, технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг в області Володимир Боровик зазначив, що дорога перебуває у такому стані через порушення правил її експлуатації, зокрема інтенсивний рух великовагового транспорту. «Два тижні тому на сході села Галайбине ми зустрічались з громадою і ухвалили спільне рішення про встановлення габаритних рамок на виїзді із Сосниці і біля Шаповалівки або села Велика Доч, – повідомив представник САД, – потім буде проведений ямковий ремонт. Це те, що ми можемо зробити за виділені кошти в нинішньому році».
Щодо доріг державного значення в області Володимир Боровик зазначив: їх фінансування цього року скоротилось до 300 мільйонів із торішніх 490 мільйонів. «В минулому році ми здали в експлуатацію 17 відремонтованих ділянок протяжністю 65,5 кілометра, а в нинішньому маємо лише 9 таких об’єктів». Представник Служби автомобільних доріг поділився досвідом співпраці дорожників із ТОВ «Земля і воля», що в Бобровицькому районі, де ремонт доріг здійснюється за умови співфінансування в рамках відповідного Меморандуму.
Проте стан доріг на Чернігівщині залежить не лише від порушень правил дорожнього руху, в тому числі використання на заборонених ділянках великовагового транспорту, а й від не завжди якісно виконаних робіт, переконаний представник Чернігівського Центру прав людини Сергій Нестеренко. Минулого року експерти Центру здійснювали моніторинг відремонтованих ділянок у рамках проекту «Якість виконання ремонтів доріг на Чернігівщині – під контроль громадськості» і дійшли висновку, що не всі підрядники дотримуються технологій укладання дорожнього покриття. «Найбільше нарікань на облаштування узбіч, зокрема на відсутність водовідведення, – повідомив Сергій Нестеренко, – не маючи можливості стікати на узбіччя, вода проникає у тріщини в дорожньому покритті і руйнує його, від чого утворюються ями». За результатами моніторингу, каже Сергій Нестеренко, правоохоронцями відкрито 6 кримінальних проваджень, тривають досудові розслідування і проводяться експертизи. Триватиме перевірка доріг експертами Центру прав людини і в нинішньому році. Планують залучати до рейдів представників дорожніх служб, профільного управління облдержадміністрації та правоохоронців.
UA: Чернігів