Аварія літака авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” в Тегерані.

Український літак зі 167 пасажирами на борту розбився відразу після зльоту з аеропорту Тегерана.

Отвори на уламках літака авіакомпанії МАУ, що розбився в Ірані, “працюють” на версію про його знищення ракетою, сказав у коментарі виданню “ГОРДОН” авіаційний експерт Вадим Лукашевич.

Фото: Вадим Лукашевич / Facebook

Іран зобов’язаний був закрити повітряний простір, щоб очистити його від цілей, які заважатимуть роботі системи протиповітряної оборони країни. Про це виданню “ГОРДОН” сказав авіаційний експерт Вадим Лукашевич, коментуючи аварію літака авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” в Тегерані.

“Відповідно до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію розслідування проводить країна, на території якої сталася аварія. У цьому разі – це Іран. Але дуже велике запитання – наскільки він буде об’єктивним? Адже катастрофа сталася в найгарячішій на сьогодні точці, у період найбільшого військово-політичного загострення. Іран завдає ракетного удару по базах США в Іраку і чекає відповіді. Причому ця відповідь може прилетіти лише з повітря. Їхні засоби протиповітряної оборони приведено в повну готовність. І в цій ситуації Іран зобов’язаний був закрити свій повітряний простір, очистити його від усіх інших цілей, які заважатимуть роботі ППО”, – зазначив Лукашевич.

На його думку, в Ірані мають усвідомлювати можливі наслідки протистояння зі США.

“Навіть якщо зараз з’ясують, що причиною катастрофи літака МАУ стала технічна несправність, Іран усе одно повівся безвідповідально. Це можна порівняти із ситуацією, коли сепаратисти на Донбасі ставили “Гради” у дворах багатоповерхівок, щоб відповідь прилітала по цивільних. Іран вчинив аналогічно. І якщо після аварії малазійського Boeing Міжнародна організація цивільної авіації була занепокоєна, тому що нормативна база не дозволяла закрити повітряний простір, то тепер усе зрозуміло. Ти провокуєш, смикаєш тигра за вуса, буцаєшся з Америкою – закривай повітряний простір!” – підкреслив співрозмовник.

“Наразі неможливо висунути жодної версії, бо ще нічого не зрозуміло. Зазвичай виділяють три можливі групи причин льотної події: людський фактор, погода або технічні несправності. Так от у цьому разі версія впливу на літак має бути однією з пріоритетних, тому що ми говоримо про подію в гарячій точці. Міг загорітися двигун. Але це не причина, а наслідок. Потрібно зрозуміти, чому він загорівся. Пожежа не призводить до таких наслідків. Тому що спрацьовує протипожежна система, а двигун можна приглушити і повертатися в аеропорт. Тобто тут щось сталося. Саме собою загоряння двигуна нічого не пояснює. Те, що ми сьогодні можемо знати точно: літак не розвалився в повітрі, а зруйнувався від зіткнення із землею. Смерть пасажирів настала миттєво. На фотографіях із місця події видно точкові отвори на уламках. Цей факт “працює” на версію про знищення літака ракетою, але не доводить її. Адже не можна відкидати, що обшивку пробили, наприклад болти, які відірвалися”, – резюмував Лукашевич.

Пасажирський літак Boeing 737-800 “Міжнародних авіаліній України” розбився 8 січня в Тегерані незабаром після зльоту. У МЗС України заявили, що тих, хто вижив унаслідок авіакатастрофи, немає.

На борту перебувало 167 пасажирів і дев’ятеро членів екіпажу, зокрема 11 громадян України.

У міністерстві доріг і міського розвитку Ірану заявили, що причиною аварії літака української авіакомпанії МАУ стала пожежа у відсіку двигунів.

Офіс генерального прокурора України почав розслідування авіакатастрофи. Кримінальне провадження відкрили за ч. 3 ст. 276 (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей) Кримінального кодексу України.

джерело https://gordonua.com/ukr/news/