Законопроєкт 5289 містить корупційні ризики та пропонує не проводити відкриті аукціони для закупівлі деяких товарів та послуг органами влади — НАЗК
НАЗК провело антикорупційну експертизу законопроєкту 5289(https://bit.ly/3gEDADC), яким пропонується внести зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та скасувати обов’язкове проведення спрощених закупівель.
З появою інструменту спрощених закупівель(https://bit.ly/2R2BrH6) товари та послуги на суму до 200 тис.грн установи мають придбати на підставі конкурентного аукціону, для проведення якого потрібно підготувати дещо менше документації, порівнюючи зі звичайною закупівлею.
За оцінками
DOZORRO
, за рік інструмент спрощених закупівель дозволив вивести з тіні закупівлі на суму понад 40 млрд грн.
Що ж пропонує законопроєкт 5289?
зробити спрощені закупівлі необов’язковими для більшості замовників, які є розпорядниками бюджетних коштів. Тобто, замовники зможуть укладати прямі договори з обраними постачальниками.
дозволити сільським і селищним радам та міським територіальним громадам купувати напряму: харчові продукти, паливно-мастильні матеріали, природний газ та електричну енергію, окремі товари для закладів охорони здоров’я або закладів освіти; проєктно-кошторисну документацію тощо.
Які можливі наслідки прийняття законопроєкту та що рекомендує НАЗК?
У разі прийняття законопроєкту держава втратить можливість економити мільярди гривень на закупівлях. Так, під час проведення аукціону компанії надають власні пропозиції щодо ціни товару або послуги.
бізнес не зможе відкрито брати участь у вказаних вище закупівлях, оскільки замовник сам обиратиме постачальника без об’єктивної оцінки.
Так, законопроєкт 5289 не може бути прийнятий у поточній редакції, оскільки запропоновані норми загалом є корупціогенними.
Детальніше з висновком антикорупційної експертизи НАЗК можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/2R2Bi6w