Омбудсмен пояснив українцям, як правильно жалітися на порушників “мовного” закону

Тарас Кремінь особливо зазначив, що закон про масову українізацію сфери послуг набирає чинності з 16 січня 2020 року.

Тарас Кремінь, уповноважений із захисту державної мови, опублікував детальну інструкцію з приводу того, як українцям потрібно повідомляти про порушення норми закону про “українізацію” сфери послуг, яка набирає чинності 16 січня 2021 року. Пост з інструкцією він опублікував у соціальній мережі Facebook.

Кремінь стверджує, що у разі порушення права українців на отримання даних або послуг українською мовою, потрібно дотримуватися такого алгоритму дій:

  • Спробувати вирішити ситуацію на місці і попросити співробітника обслуговувати строго державною мовою;
  • Якщо працівник відмовляється, то потрібно звернутися до керівництва установи або на “гарячу лінію” установи (супермаркету, заправки, аптеки і т. д.);
  • У разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців і т. д.) і дані підприємства (назва, місцезнаходження, контакти суб’єкта);
  • Поскаржитись мовному омбудсмену за адресою: 01001, Київ, провулок Музейний, будинок №12, електронна адреса skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті mova-ombudsman.gov.ua.

Кремінь також зазначив, що у скарзі обов’язково мають бути вказані ‒ прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, суть скарги та обставини інциденту коли, за якою адресою, яким чином порушив закон.

https://glavred.info/ua/ukraine/