Рецепти справжньої соціології отримали журналісти Чернігівщини

13 грудня у м. Чернігів вiдбувся тренiнг для журналiстiв «Соціологія в журналістиці: як інтерпретувати результати опитувань». Такі тренінги  – дуже актуальні в наш час, адже щодня з’являються все нові  джерела інформації, які висвітлюють актуальні події. Та, на жаль, чималий відсоток подібних джерел подає дані під кутом власного бачення, іноді свідомо, а почасти й несвідомо, через брак знань, маніпулюючи результатами соціологічних опитувань.

Саме тому команда «Демініціатив» проводить семінари-тренінги в містах України, під час яких дає рецепти працівникам медіа, як «не дати себе обдурити» й  відрізнити фірми-одноденки, які вигулькують лише під час виборів, від справжніх і надійних джерел соціологічної інформації, фірм з надійною репутацією. Зустріч з представниками ЗМІ в Чернігові є восьмою – завершальною  у серії даних тренінгів в 2019 році.

Директорка фонду «Демократичні ініціативи» Iрина Бекешкiна виступила з презентацією «Як пізнати смак борщу, не з’ївши всю каструлю». Так образно вона характеризує поняття вибірки в опитуванні. Соціологиня пояснила, скільки потрібно опитати респондентів, щоб результати опитування були репрезентативні, тобто відображали погляди всього населення країни.  Вона також на актуальних та зрозумілих прикладах пояснила, як не потрапити на «гачок» фейкових опитувань, як правильно ставити запитання перед оприлюдненням даних соцопитувань та аналізувати отриману інформацію.

Петро Бурковський, політичний аналітик Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва, продемонстрував яскраві приклади «фейкової інформації» та дав корисні поради, на що слід звертати увагу під час аналізу даних соціологічних опитувань.  Семінар-тренінг зацікавив не тільки журналістів та медівників, а й студентів, які лише роблять перші кроки у цій сфері.

Учасники тренінгу взяли активну участь в обговоренні отриманої інформації, ставили уточнювальні  запитання й  жваво дискутували.

Проєкт здійснюється за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується  Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Олександра Федорова, практикантка ДІФ