Чому не можна притягнути водіїв транспортних засобів до адміністративної відповідальності по ст.130 КУпАП?!

Така проблематика наразі існує з липня 2020р., через внесення змін до КУпАП та ККУ в частині відповідальності водіїв, які керують транспортними засобами в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння.

На даний час норма статті 130 КУпАП передбачає відповідальність саме судноводіїв, що перебувають у стані алкогольного сп’яніння, під час керування ними річковими, морськими або маломірними суднами.

Внесена до ККУ ст.286-1, мала б передбачати відповідальність (вже кримінальну) за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, але проіснувала вона декілька днів та була декриміналізована.

Отже, станом на теперішній час, в країні стався колапс через відсутність можливості притягти до відповідальності саме водіїв транспортних засобів, які керують ними в алкогольному чи наркотичному сп’янінні.

Дійсніть така, що інспектори поліції ще виписують протоколи по ст.130 КУпАП тому, що: 1) вони не читали змін до даної статті, 2) їм не надано роз’яснень вищого керівництва з приводу наявності чи відсутності в них повноважень на складання протоколів про адміністративне правопорушення за ст.130 КУпАП.

Судова практика свідчить про те, що суди уникають винесення рішень за розглядом протоколів про адміністративне правопорушення по ст.130 КУпАП в різноманітний спосіб (об’єднання адмінматеріалів за ст.130 та ст.ст.122, 124 і т.ін., направлення за підсудністю за місцем проживання правопорушника тощо).

Ми, Адвокатське об’єднання «Адвокатська компанія «Мельник і Квашин», наголошуємо на даній проблематиці та закликаємо Верховну раду негайно відреагувати шляхом внесенням змін до законодавства України з метою недопущення порушень громадської безпеки та уникнення відповідальності за це винних осіб.

Автор новини: адвокат АО «Адвокатська компанія «Мельник і Квашин»

С. Бабич