«Чернігівводоканал»: Послуги, непередбачені тарифами – платні

Через недбале ставлення до виконання своїх обов’язків керівниками підприємств, які обслуговують багатоквартирні будинки міста, «Чернігівводоканал» змушений надавати мешканцям міста послуги, непередбачені тарифами. Відповідно до законодавства ці послуги можуть надаватися виключно на платній основі. Рахунки за виконання наданих КП «Чернігівводоканал» послуг будуть надходити на підприємства, які відповідають за обслуговування будинків.

Питання забезпечення водопостачання та водовідведення в будь-якому місті України – доволі складне через те, що у його вирішенні задіяно чимало підприємств комунального сектору. Закон передбачає що відповідальність Водоканалу з питань водопостачання закінчується на межі багатоквартирного будинку, а з питань водовідведення – на першому каналізаційному колодязі поруч з будинком. Далі, до вводу у квартиру настає відповідальність підприємств, які обслуговують будинок.

Нажаль, в Чернігові здебільшого ігноруються вимоги законодавства щодо розподілу зон відповідальності підприємств. Обслуговуючі організації не завжди якісно, або взагалі не  виконують свої обов’язки з обслуговування внутришньобудинкових мереж, тому щомісяця сотні скарг на проблеми з водопостачанням та водовідведенням надходять у диспетчерську службу КП «Чернігівводоканал».

Так, наприклад, за якість води у середині будинку відповідають організації, які обслуговують будинки. Не рідше, ніж двічі на рік вони зобов’язані промивати будинкові мережі – за це мешканці будинків сплачують у тарифах на утримання будинків та прибудинкових територій. Але, як показує практика, в будинках навіть немає можливості здійснити промивку мереж, хоча за «надані» послуги управителі регулярно звітують. З кранів у людей тече брудна вода, люди скаржаться на Водоканал, а кошти за невиконані роботи рахують ЖЕКи та ОСББ.

Не краща ситуація і з роботою каналізаційних мереж будинків. Стічні води підтоплюють будівлі, а ЖЕКи та ОСББ кивають на Водоканал, замість того, щоб виконати роботи, передбачені тарифами на утримання будинків та прибудинкових територій.

Показовою, у даному випадку є колективна скарга мешканців будинку №68/1 що по вулиці П’ятницькій. Ця скарга мешканців будинку надійшла до КП «Чернігівводоканал» вже з міської ради. Через те, що проблеми громадян роками не вирішуються, керівництву міста довелося підключати КП «Чернігівводоканал» до їх розв’язання.

Суть проблеми до банального проста. Близько 40 років тому будинок №68/1 по вулиці П’ятницькій зводився силами тодішнього «будбату» і, звичайно, багато чого було виконано з порушенням будівельних норм.

Зокрема, у будинку №68/1 по вулиці П’ятницькій ревізія будинкової каналізації знаходилася на рівні одного метру від полу підвалу, суттєво нижче рівня каналізаційного колодязя поруч з будинком. Саме через це, за законом сполучених посудин, у разі засмічення будинкової каналізації усі стоки витікали у підвал будинку. А враховуючи те, що у підвалі не було передбачено будь-якої вентиляції, усі запахи що роками там накопичувались, йшли прямісінько до квартир мешканців будинку.

На вимогу заступника міського голови Черненка А.В. служба каналізаційних мереж КП «Чернігівводоканал» виїхала до проблемного будинку і після обстеження підвалу було складено припис на усунення порушень у каналізаційній системі.

На переконання спеціалістів КП «Чернігівводоканал» для вирішення проблеми було б достатньо спеціаліста з середньою технічною освітою. Чому відповідальні посадові особи КП «Деснянське» роками ігнорували проблему мешканців пояснити дуже важко. За роботу, по обстеженню каналізаційної системи будинку №68/1 по вулиці П’ятницькій на КП «Деснянське» буде надіслано рахунок за цінами, встановленими на КП «Чернігівводоканал» для робіт, вартість яких не входить до затверджених НКРЕКП тарифів.

Треба зазначити, що…

Наразі КП «Чернігівводоканал» проводиться обстеження будинків на наявність технічної можливості промивки будинкових мереж. Найближчим часом до організацій, що обслуговують багатоквартирні будинки міста будуть надіслані листи з вимогою забезпечити технічну можливість та регулярно проводити промивки будинкових мереж, як це передбачено нормативами. У разі відсутності технічної можливості для промивки будинкових мереж, вартість перерахунків за неякісну воду буде надсилатись на підприємства, які не забезпечили виконання технічних нормативів щодо якісного водопостачання.

Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»